جمعه 7 اردیبهشت 1403

استاد برجسته دانشگاه MIT در پروژه ارز دیجیتال فیسبوک فعالیت می‌کند

شایعات حاکی از آن است که یکی از برجسته‌ترین اقتصاددان‌های دنیا و استاد دانشگاه MIT در حال کار روی پروژه ارز دیجیتال فیسبوک است.

دو نفر از افراد مطلع به CoinDesk اطلاع داده‌اند که کریستین کاتالینی، استاد دانشگاه MIT، از این دانشگاه مرخصی گرفته است و در حال کار روی پروژه ارز دیجیتال فیسبوک است.

گفته می‌شود که فیسبوک قصد دارد به زودی استیبل کوینی را روانه بازار کند که به میلیاردها نفر اجازه ارسال پول و خرید آنلاین بدهد و کاتالینی که یکی از برجسته‌ترین اقتصاددان‌های متخصص در حوزه ارز دیجیتال است در این پروژه مشارکت دارد.

کاتالینی حاضر به صحبت کردن در مورد این موضوع نشده است.

او در کنار یکی از اساتید دانشگاه تورنتو به نام جاشوآ گنز، گزارشی بسیار مهم را در مورد ارزش توکن‌های مبتنی بر ارز دیجیتال در سال 2018 منتشر کرد.

یکی از جدیدترین مقاله‌های کاتالینی که به همراه سوزان آتی از دانشگاه استنفورد و کاترین تاکر از دانشگاه MIT نوشته شده است، در این مورد است که کاربرها معمولاً می‌گویند حریم خصوصی برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد ولی در عمل اقدام‌هایی انجام می‌دهند که نشان می‌دهد به راحتی حاضر هستند از حق حریم خصوصی خود بگذرند.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک، در کنفرانس F8 این شرکت ادعای مهمی را مطرح کرد. او گفت: «به نظر می‌رسد آینده وابسته به حریم خصوصی باشد».

کاتالینی در سال 2013 دکتری خود را در رشته مدیریت راهبردی از دانشگاه تورانتو گرفت.

یکی از سخنگوهای شرکت فیسبوک به CoinDesk گفته است که این شرکت در زمینه مسائل مربوط به کارمندانش اظهار نظر نمی‌کند.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته