چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فیسبوک دو نفر از متخصصان سابق کوین‌بیس را استخدام می‌کند

مدتی است که اخبارهای مختلفی در مورد اقدام‌های فیسبوک در زمینه بلاک چین می‌شنویم. اکنون این شرکت اقدام به استخدام متخصصان سابق کوین‌بیس کرده است.

شبکه اجتماعی فیسبوک دو نفر از متخصصان امور قانونی که قبلاً در صرافی کوین‌بیس کار می‌کردند را استخدام کرده ‌است.

میکائیل موچارفی بعد از حدود چهار سال کار در شرکت کوین‌بیس اکنون به عنوان معاون مقررات شرکت فیسبوک فعالیت می‌کند. او در کوین‌بیس سمت‌هایی مختلفی از جمله مدیریت ریسک را بر عهده داشت.

جف کترایت نزدیک به پنج سال به عنوان مدیر مقررات، رئیس حسابرسی داخلی و مدیر آزمون‌های ریسک در کوین‌بیس کار می‌کرد. کترایت قبل از اینکه در کوین‌بیس شروع به کار کند، در KPMG و گلدمن ساکس به عنوان مدیر واحد ضد پول شویی کار می‌کرد. او در فیس بوک سمت مدیریت مقرران و سیاست را بر عهده خواهد گرفت.

طیق گزارش کوین تلگراف در ماه مارس، فیس بوک قبل از تأسیس واحد بلاک چین خود که شایعات زیادی در مورد آن پخش شد، شروع به استخدام کارمندان پی‌پل کرده بود. این شرکت سال قبل کارمندان انحصاری بخش بلاک چین را با تأیید دیوید مارکوس، که خودش مدیر سابق پی‌پل بود استخدام کرد. بیست درصد از پنجاه عضو تیم بلاک چین این شرکت قبلاً در شرکت‌های مالی فعالیت می‌کرده‌اند؛ شرایطی که ما را به یاد گروه مدیریتی «مافیای پی‌پل» در اوایل دهه 2000 می‌اندازد.

در همان ماه، دفتر فیسبوک در منلوپارک کالیفرنیا، پنج سمت جدید در واحد بلاک چین خود تشکیل داد. این شرکت ظاهراً به دنبال مدیر رشد، مدیر محصول، دانشمند داده، مهندس نرم‌افزار و مدیر عملیاتی جدیدی بود که به تیم بلاک چینش ملحق شوند.

این اواخر، مطبوعات اعلام کردند که فیس بوک برای پروژه بلاک چین خود، حق مالکیت علامت تجاری «لیبرا» را خریداری کرده‌است. یک منبع موثق که از فعالیت‌های فیس بوک خبر دارد تأیید کرده که فیس بوک برای توسعه رمزارز اختصاصی خودش شروع به مذاکره با شرکت‌های مالی کرده و نام این پروژه و همچنین نام محصولش پروژه لیبرا است.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

سقوط سهام کوین بیس و شرکت های مرتبط با رمزارز

COIN (کوین بیس)، MARA (هلدینگ ماراتون دیجیتال)، RIOT (رایوت بلاک چین)، و سایر سهام مرتبط با بلاک چین همچنان به ریزش ادامه می دهند،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

فراتر از زمین: بررسی کاوش های کیهانی

  جذابیت خیره شدن به ستارگان، هزاران سال است که تخیل انسان را مجذوب خود کرده است و کنجکاوی عمیقی را در مورد کیهان مرموز...

مطالب داغ هفته