پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

چرا نفرت وارن بافت از رمزارزها به نفع این بازار تمام می‌شود؟

اظهارات اخیر وارن بافت درباره بیت‌ کوین و رمزارزها را شنیده‌اید؟ بافت معتقد است، رمزارزها هیچ ارزشی ندارند و فقط کلاه‌برداران را به سمت خود جلب خواهند کرد. این گفته‌ها در چند وقت اخیر، بحث و جنجال‌های فراوانی به همراه داشته است و بسیاری از طرفداران دنیای رمزارزها آن را توهینی جدی به شعور سرمایه‌گذارانی قلمداد کرده‌اند که هوش، سرمایه و وقت خود را صرف دنیای تجارت دیجیتال کرده‌اند. اما این تمام ماجرا نیست.

بعضی دیگر از کارشناسان معتقدند، اظهارات تازه وارن بافت نه تنها چهره و وجهه بیت‌ کوین و رمزارزهای دیگر را تخریب نکرده بلکه بازی را تا حدی به نفع آنها هم تمام می‌کند. اما چگونه؟

رویکرد وارن بافت درباره فناوری و سرمایه‌گذاری

در میان تمام کسانی که در تلاش هستند از رمزارزها دفاع کرده و به نوعی از آنچه بافت بی‌رحمانه به آن تاخت، محافظت کنند، برخی کارشناسان هوشمند دست روی نقطه حساس دیگری گذاشته‌اند. این دسته از فرصت‌شناسان با تحلیل شیوه و روند سرمایه‌گذاری وارن بافت و شرح رویکرد اقتصادی او به مقوله سرمایه‌گذاری و تجارت، در لفافه و بدون هیاهوهای معمول، از دنیای رمزارزها دفاعی جانانه به عمل آورده‌اند. یکی از این کارشناسان معتقد است، نگاه وارن بافت نسبت به پدیده‌های تازه دیجیتالی بسیار نخ‌نماست. بنا به گفته‌های خود وارن بافت او در سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاری در دو شرکت مهم سیلیکون‌ولی یعنی آمازون و گوگل را نپذیرفته است. در اجلاس سالیانه برکشایر در سال ۲۰۱۸، بافت اقرار کرده که از سرمایه‌گذاری نکردن در این دو شرکت، زمانی که در مراحل اولیه فعالیت خود بودند بسیار پشیمان است. همه اینها نشان می‌دهد که وارن بافت نسبت به دنیای تجارت دیجیتال از حسن‌نیت کافی برخوردار نیست.

در واقع می‌توان این طور برداشت کرد که بافت به دنبال شرکت‌ها و شرایط خاصی از سرمایه‌گذاری است. شرکت‌ها و شرایطی که با دنیای جدید فناوری‌های روز کمی بیگانه هستند. به عبارت دقیق‌تر، سرمایه‌گذاری در زمینه‌های نوظهور فناوری مانند بلاک‌چین و رمزارزها در مدل سرمایه‌گذاری برکشایر تعریف نشده است.

تحلیل مدل‌های سرمایه‌گذاری بافت و سربلندی رمزارزها

تحلیل‌گران خبره‌ای که سعی بر شرح و تفسیر رویکردهای وارن بافتی داشته‌اند، نه تنها به زدودن خدشه‌ای که انتظار می‌رفت، گفته‌های بافت به دنیای رمزارزها وارد کند، کمک کرده‌اند که اکنون، بافت را در مظان اتهام قرار داده و به عنوان سرمایه‌گذاری معرفی کرده‌اند که سرمایه‌گذاری در دنیای جدید را نمی‌پذیرد و دلیل آن، چیزی نیست جز اینکه دنیای جدید را نمی‌فهمد.

خود این شخص بارها اذعان داشته که آنچه سرمایه‌گذاری برای او در شرکتی مانند اپِل را جذاب می‌کند، تسلط و استیلایش بر دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیست بلکه اکوسیستم اقتصادی و تعادل ترازهای مالی آن است که سرمایه‌گذاری را برای بافت مقدور و جذاب می‌سازد.

آینده رمزارزها

پشتیبانی نکردن وارن بافت و سرمایه‌گذاران هم‌رده و هم‌عقیده او از غول‌های بزرگی چون آمازون و گوگل تأثیری در رشد و شکوفایی آنها نداشته است. همین موضوع، نشانه‌ای شیرین برای وجود ظرفیت‌هایی است که می‌تواند رمزارزهایی مانند بیت‌ کوین را در آینده به رونق و رشد برساند. به طور قطع، رمزارزها و فناوری‌هایی که با محوریت آنها به بازار وارد خواهند شد، تغییراتی اساسی در دنیای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کنند و کسی چه می‌داند شاید روزی بافت هم تسلیم شد.

منبع : cintjournal

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته