پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

استیبل‌ کوین‌ها و آینده درخشان شرکت‌های توسعه دهنده آن

عدم ثبات قیمت رمزارزها باعث شده است تا نوع جدیدی از ارزهای دیجیتالی وارد بازارهای جهانی شود. استیبل‌ کوین‌ها با تضمین ثبات ارزش توانسته‌اند رمزارزها را وارد فاز جدیدی از ارزش‌مداری کنند. با ورود استیبل‌ کوین‌ها می‌توان انتظار اتفاقات مثبت بسیاری گسترده‌ای را داشت.

سرمایه‌گذاران به زودی می‌توانند سهام و طلا را در شکل و قالب رمزارزها خریداری کنند. یعنی به همان روشی که بیت‌کوین خریداری می‌شود. در این زمینه پلت‌فرم کونوس (Counos)، یک مجموعه بزرگ مالی سوئیسی، از پیشروترین مجموعه‌های مالی برای عرضه رمزارزها بر اساس پول‌های رسمی و فلزات گران‌بها است. علاوه بر کونوس، پاکسوس (Paxos) یک شرکت نیویورکی است که رمزارزی با پشتوانه دلار آمریکا پیشنهاد می‌کند. این استیبل‌ کوین‌ها در نظر دارند توکن‌های دیجیتالی ارائه کنند که با فلزات گرانبها پشتیبانی می‌شوند و احتمالا در ادامه سال ۲۰۱۹ به طور عمومی و رسمی در بازار سهام تبادل می‌شوند.

در ادامه درباره فعالیت کونوس و پاکسوس بیشتر خواهید خواند.

فعالیت کونوس چگونه خواهد بود؟

کونوس یک شرکت سوئیسی حوزه استیبل‌ کوین‌ها و رمزارزهاست که در سال 2018 آغاز به کار کرد. این پلت‌فرم مالی آنلاین، یکی از وسیع‌ترین مجموعه‌های استیبل‌ کوین‌های جهانی را پشتیبانی می‌کند.

کونوس با ارائه استیبل‌ کوین‌هایی با ارزش‌های ثابتی معادل دلار آمریکا، دلار کانادا، یورو، فرانک سوئیس و همچنین ارائه رمزارزهایی با پشتیبانی ار فلزات گرانبهایی همچون طلا و نقره، احتمالا به زودی خواهد توانست انقلابی بزرگ در عرصه نقل و انتقالات مالی جهانی ایجاد کند. تمامی استیبل‌ کوین‌های کونوس با تکنولوژی بلاک‌ چین توسعه داده شده‌اند و قیمت تمامی این ارزها به شیوه‌ای بسیار هوشمندانه ثابت و تضمین شده است.

فعالیت پاکسوس چگونه بوده است؟

شرکت پاکسوس حدود ۶ ماه پیش، رمزارز خود را معرفی کرده است. لجر یا کیف پولی الکترونیکی هم برای انجام معاملات مرتبط با این رمزارز در نظر گرفته شده است. هدف بعدی این شرکت، امکان وارد کردن هر نوع دارایی به سیستم بلاک‌ چین است. پاکسوس می‌خواهد تمام معاملات تجاری را به سیستم بلاک‌ چین منتقل کند و با این کار علاوه بر گسترش روابط بین‌المللی از میزان کارمزدهایی که در سیستم‌های بانکی و پرداخت دریافت می‌شود بکاهد. ضمن اینکه با توجه به ظرفیت سیستم بلاک‌ چین، امکان پیگیری و نظارت‌های امنیتی بیشتر خواهد بود.

پاکسوس برای رسیدن به هدف چه راهی در پیش دارد؟

همان مقدار از طلا، دلار و سایر دارایی‌هایی که پاکسوس ادعا می‌کند در بلاک‌ چین و سیستم این شرکت وجود دارد باید به طور فیزیکی در موجودی شرکت ثبت شده باشد. یعنی فرضا اگر توکن‌های طلا به دست کاربران می‌رسد، باید همان مقدار طلا به طور واقعی و فیزیکی در انبار موجود باشد. درباره سهام هم، اوضاع از همین قرار است. همان مقداری از سهام که در حساب یک فرد ثبت می‌شود باید در حساب کاربری او در بلاک‌چین هم به ثبت برسد.

پاکسوس برای کشاندن پای سایر بازارهای سرمایه‌گذاری به سیستم تازه بلاک‌ چین نیاز به حمایت‌های دولت و تأیید شدن از سوی مراجع رسمی دارد. اضافه کردن معاملات کالاهایی مانند طلا و سایر فلزات گران‌بها در سال آینده قطعا رشد و پیشرفت بیشتری خواهد داشت. باید دید که فعالیت‌های پاکسوس می‌تواند نظر دولت را به خود جلب کند یا بالعکس؛‌ حمایت‌های دولتی می‌تواند موجب رونق بخشیدن به فضای کاری پاکسوس و استراتژی‌های آن شوند.

چشم‌انداز حضور کالاهای عینی در میان رمزارزها چطور خواهد بود؟

استفاده از توکن برای فلزات گرانبها باعث می‌شود تا مدیریت معاملات در ابعاد بین‌المللی بسیار سریع‌تر و آسان‌تر صورت بگیرد. آنچه برای موفقیت این سیستم جدید ضروری است، برنامه‌ریزی دقیق و به کار بردن استراتژی‌های همه‌جانبه‌ای است که می‌تواند ضمن برقراری امنیت، کاربران مختلف در بخش‌های گوناگون بازار سرمایه‌گذاری را به سمت فعالیت در بلاک‌ چین جلب کند.

تا کنون کونوس و اقدامات مشابه این شرکت از سوی شرکت‌ها و افراد دیگر مورد توجه دولت آمریکا قرار نگرفته است اما هنوز راه درازی در پیش است و احتمال دارد با روی خوش نشان دادن مجدد بازار به دنیای رمزارزها، توجه و اقبال بیشتری معطوف به این شکل جدید از فعالیت بلاک‌ چین شود. سرنوشت رمزارزها هر چه باشد، محو و ناپدید شدن نیست. این راه تازه قطعا به مسیرهای جدیدی منتهی خواهد شد.

منبع : cintjournal 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته