جمعه 10 فروردین 1403

افزایش فعالیت‌های شرکت جی‌پی مورگان در حوزه بلاک چین

شرکت جی‌پی مورگان چیس، یکی از غول‌های عرصه بانکداری، قصد دارد برای رقابت با استارتا‌پ‌هایی مثل TransferWise و Ripple، پروژه بلاک چین خود را گسترش دهد.

شبکه اطلاعات بین‌بانکی (IIN) پروژه‌ای بود که در سال 2017 با همکاری بانک ANZ استرالیا و رویال بانک کانادا شکل گرفت و در حال حاضر به بیش از 220 بانک عضو این شبکه اجازه می‌دهد مشکلات مربوط به پرداخت‌هایی که دچار خطا شده‌‍‌اند یا به دلایل قانونی معلق می‌شوند را به سرعت حل کنند. رفع این مشکلات بین‌بانکی در حالت عادی حدود دو هفته زمان می‌برد.

روزنامه نیویورک تایمز از قول جان هانتر، مدیر واحد تسویه شرکت جی‌پی مورگان گزارش کرد که IIN به سرعت در حال توسعه است و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه خواهد شد.

به گفته جان هانتر، قابلیتی در این پلتفرم پیاده‌سازی شده است که امکان تأیید اصالت حساب دریافت‌کننده مبلغ را در لحظه فراهم می‌کند. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که اگر شماره حساب یا سایر جزئیات دریافت‌کننده ایراد داشته باشد، لغو شدن تراکنش پرداخت چند روز زمان خواهد برد.

طبق ادعای هانتر، اکثر سیستم‌های بانکی موجود در این زمینه از اواسط دهه 1980 به‌روزرسانی نشده‌اند و جی‌پی مورگان در تلاش است که مشکلات ناشی از تراکنش‌های رد شده را رفع کند. این تراکنش‌ها بین 5 تا 20 درصد کل تراکنش‌های بانکی را تشکیل می‌دهند.

گفته می‌شود که این سیستم در سه ماه سوم سال 2019 آغاز به کار خواهد کرد و امکان پرداخت داخلی و بین‌المللی دارد.

IIN مبتنی بر تکنولوژی Quorum است که جی‌پی مورگان آن را بر اساس شبکه بلاکچین اتریوم در سال 2016 ایجاد کرد. طبق جزئیاتی که جی‌پی مورگان در فوریه امسال اعلام کرد، این پلتفرم برای JPM Coin نیز کاربرد دارد.  

همچنین، جی‌پی مورگان امکان استفاده محدود از IIN را به استارتاپ‌ها خواهد (احتمالاً در سه ماه سوم امسال) تا در نهایت بتوانند اپلیکیشن‌هایی نوآورانه روی این پلتفرم ایجاد کنند.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

چین و اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین برای نظارت

در یکی ازایالت های چین قانونگذاران بازار با استفاده از بلاک چین اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده اند تا بر فروش آنلان کالا و سرویس از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته