پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

لیبرا، پروژه استیبل کوین اختصاصی فیسبوک

طبق گزارشی که در وال استریت ژورنال منتشر شد، فیسبوک تصمیم به ورود به حوزه رمزارزها گرفته است و استیبل کوین اختصاصی را ارائه خواهد کرد که در اختیار یک سوم از افراد جهان خواهد بود.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، فیسبوک به صورت رسمی وارد حوزه رمزارز شده است. تمرکز این طرح که «پروژه لیبرا» نامیده می‌شود روی ایجاد شبکه‌ پرداختی با یک استیبل کوین اختصاصی است. در این گزارش آمده است که فیسبوک در حال مذاکره با شرکت‌های ویزا، مسترکارد، فرست دیتا و فروشگاه‌های آنلاین متعددی است تا بتواند شبکه‌ای را ایجاد کند که قابلیت خدمت‌رسانی به یک سوم جمعیت جهان (تعداد کاربران فیسبوک) را داشته باشد.

در صورتی که این پروژه موفقیت‌آمیز باشد، تهدید بزرگی برای راه‌کارهای سنتی و بسیار سودآور تجارت الکترونیکی به حساب می‌آید و بدون شک فراگیرترین کاربرد رمزارزها تا به امروز خواهد بود. فیسبوک در حال حاضر، به خاطر مشکلات متعددی که در زمینه حریم خصوصی پیدا کرده است، تحت فشار زیادی از طرف نهادهای تنظیمی، کاربران و سهام‌داران خود قرار دارد.

به گفته افرادی که روی این پروژه کار می‌کنند یا به آن نزدیک هستند، هسته اصلی آن را استیبل کوینی تشکیل می‌دهد که به کاربرها اجازه ارسال پول به یکدیگر و انجام خریدهای آنلاین از فیسبوک و دیگر سایت‌ها را می‌دهد.  

به محض اینکه مقاله وال استریت ژورنال منتشر شد، قیمت بیت‌کوین 6.59 درصد افزایش پیدا کرد و به 5814 دلار رسید. این اثر مثبت در مورد سایر آلت‌کوین‌ها مثل اتر نیز مشاهده شد که قیمتش با 4.64 درصد افزایش، به 168.83 دلار رسید.

یکی از منابع آگاه، جزئیات گزارش وال استریست ژورنال را تأیید کرده و گفته که فیسبوک برای تأمین منابع مالی لازم برای این پروژه در حال مذاکره با نهادهای مالی متعددی است.

مهم‌ترین نکته‌هایی که در گزارش وال استریت ژورنال آمده‌اند، به شرح زیر هستند:

  1. فیسبوک در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک شبکه پرداخت کامل است و مذاکرات با شبکه‌های پرداخت بزرگی مثل ویزا و مسترکارد را شروع کرده است.
  2. فیسبوک به دنبال جمع‌آوری یک میلیارد دلار سرمایه است که به عنوان پشتوانه استیبل کوین این پروژه استفاده خواهد شد.
  3. هدف استفاده از استیبل کوین، حذف کردن کارمزدهایی است که شرکت‌های کارت اعتباری دریافت می‌کنند. کاربرد دیگر آن نیز اجتناب از ناپایداری دیگر رمزارزها مثل بیت‌کوین و اتر است.
  4. فیسبوک به دنبال این است که از استیبل کوین ذکر شده برای پاداش دادن به کاربرانی استفاده کند که تبلیغات روی این پلتفرم را تماشا می‌کنند یا محصولات تبلیغ شده را خریداری می‌کنند.

برنامه‌های فیسبوک برای ایجاد این شبکه پرداخت، بسیار جامع و بزرگ هستند و سرمایه‌گذارهای مختلفی از شرکت‌های مالی سنتی تا فروشگاه‌های آنلاین در آن مشارکت خواهند داشت.

منبع : the-blockchain

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته